Dzień po wyborach zainteresowanie lotami do USA spadło o 30%

150x110

KAYAK.pl odkrywa spadek liczby wyszukiwań lotów do Stanów Zjednoczonych po wygranej Donalda Trumpa

Warszawa, 15 listopada 2016 - Wyszukiwarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdziła, jak wybory prezydenckie wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju. Jak wynika z danych serwisu, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30% w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18% w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.

Podróżni rezygnują ze Stanów

Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% - wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.

Kanadyjski sen?

Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami.  Po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.

Kraj

% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między

9 listopada 2016 a 1 listopada 2016

% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między tygodniem głosowania (45. tydzień) a tygodniem poprzedzającym wybory (44. tydzień)

Kanada

15%

5%

Hiszpania

13%

-2%

Austria

15%

-3%

Rosja

33%

-5%

Niemcy

22%

-7%

Włochy

20%

-7%

Wielka Brytania

19%

-8%

Francja

29%

-10%

Szwajcaria

10%

-10%

Polska

10%

-16%

Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa

Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku -  hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory.

Uwaga:

KAYAK.pl może udostępnić pogłębioną analizę wpływu takich wydarzeń jak nominacje czy debaty prezydenckie.

***

Dane zostały podane na podstawie wyszukiwań lotów do i z USA w serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017. Dane dla hoteli Donalda Trumpa zostały podane na podstawie liczby wyszukiwań we wszystkich serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017.

Na wykresach oś X wskazuje tygodnie roku, a oś Y - wyszukiwania wykonywane w serwisach KAYAK.


dostarczył infoWire.pl